رييس ستاد تبليغات و برگزاري نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري گفت: شرکت در نمايشگاه هاي بين المللي با توجه به اولويت هاي بازار هاي هدف صورت مي گيرد.
وي در ارتباط با اين اولويت ها افزود: بر اساس سياست هاي سازمان بازارهاي هدف گردشگري به 5 گروه تقسيم مي شوند.
اولويت اول و مهمترين بازار هدف گردشگري ايران شامل منطقه خاورميانه، کشورهاي مسلمان و شاخ آفريقا است، اغلب مردم مناطق مذکور مسلمان بوده و داراي بيشترين اشتراکات فرهنگي با ايرانيان هستند، ضمن اينکه مردم اين کشورها پيوسته به دنبال گذران تعطيلات در مناطق خوش آب و هوا هستند و اين شرايط در ايران فراهم است.
وي افزود: جنوب شرق آسيا اقيانوسيه،آمريکا شمالي، آمريکا جنوبي، لاتين و جنوب افريقا نيز به ترتيب در اولويت هاي بعدي قرار مي گيرند.
برزين در رابطه با حضور بخش خصوصي در نمايشگاه هاي بين المللي توضيح داد: در گذشته شرکت هاي خدمات مسافرتي و آژانس هاي گردشگري به طور مستقل و انفرادي با مسئولان برگزاري نمايشگاه ها در خارج از کشور تماس مي گرفتند و اقدام به اجاره غرفه در نمايشگاه مي کردند و غرفه مشخص و منسجمي به گردشگري ايران اختصاص نداشت که اين موضوع باعث از هم گسيختگي و ناهماهنگي در برنامه هاي توسعه گردشگري در ايران مي شد.
وي، ادامه داد: در حال حاضر يکي از وظايف اصلي ستاد برگزاري نمايشگاه ها و تبليغات سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري ايجاد نظم و هماهنگي در سيستم شرکت در نمايشگاه ها است.
برزين همچنين اظهار داشت: نمايشگاه گردشگري مالزي که از 16 الي 18 شهريورماه سال جاري در کولالامپور برگزار شد، اولين و نمايشگاه گردشگري ژاپن(JATA2007) که 23 الي 25 شهريورماه در توکيو برگزار شد دومين نمايشگاه برون مرزي سال 87-1386 محسوب مي شوند که دستاوردهاي چشمگيري را به ارمغان آورند.
رييس ستاد تبليغات و برگزاري نمايشگاه هاي سازمان، اظهار داشت از جمله مهمترين نمايشگاه هاي در پيش رو مي توان به نمايشگاه گردشگري بازار جهاني WTM در لندن ، نمايشگاه گردشگري سوريه ATB ، نمايشگاه گردشگري ماتکا در فنلاند، نمايشگاه گردشگري فيتور مادريد ، نمايشگاه گردشگري استانبول در ترکيه ، نمايشگاه گردشگري ميلان در ايتاليا، نمايشگاه ITB در برلين آلمان ، نمايشگاه بين المللي جهانگردي مونديال فرانسه ، نمايشگاه گردشگري بين الملليMITT در مسکو و بازار گردشگري عرب در دبي اشاره کرد.
وي در مورد تاثير اين نمايشگاه ها، گفت: اولين تاثير شرکت در اين نمايشگاه ها آشنايي و ايجاد ارتباط شرکت هاي خدمات مسافرتي، جهانگردي و بخش خصوصي با شرکت هاي خارجي و تاثيرگذاري مستقيم بر آنها است.
/110
انتهای پیام/